vrijdag 2 augustus 2013

FOF: Olifantjes

Het is weer vrijdag en het is nu al warm... Toch nog maar even naar de hete zolder om mijn blog te schrijven ;)

Want ik had jullie beloofd dat ik wat leuks had om te laten zien!

En dat zijn deze twee:

Twee olifantjes! Ik heb ze allebei Ellie genoemd. Het patroon komt van Adrialys, en deze zijn gemaakt voor haar CAL.
Ze zijn allebei gemaakt met dezelfde soort wol, alleen een ander kleurtje... Maar het is je misschien al opgevallen: er is een verschil in grote!


Deze Ellie is gehaakt met een 3 mm... Ze is de eerste die ik in elkaar heb gezet, maar daar had ik nog best wel moeite mee!
Gelukkig had ik een tweede:


Deze haakte ik met een 4 mm, waardoor ik ook de ribbels in de slurf kon maken (dat was me te veel gedoe bij de 3mm). Ook heb ik de voorpoten en de achterpoten omgewisseld: de armen waren eigenlijk groter dan de benen.
Waarschijnlijk werkt dat prima bij een grove/dikkere acryl, maar voor het 'fijne' spul wat ik heb gebruikt werkt het niet echt goed.

Ik wil Ellie zeker nog een keer maken, wat ik weet dat het nog mooier/beter moet kunnen! Nu werkte het garen me alleen te veel tegen (heb nog niet besloten wat ik doe met de restjes... Misschien wel weg :S).

Ik hoop eindelijk weer eens aan haken toe te komen vanaf vandaag (jullie hebben het misschien niet gemerkt, maar ik heb geen haaknaald aangeraakt de afgelopen dagen... Vakantie hebben is zo druk! ;) ).
Dan heb ik volgende week misschien weer wat leuks!

Tot dan kun je zo als altijd nog veel meer leuks vinden bij Tami's Amis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten