zondag 12 januari 2014

SBS: De Eerste!

Hallo allemaal en welkom bij de allereerste Stash Busting Sunday.
Ik heb nog geen mooie header in elkaar geknutselt, dus dat staat ook op mijn to-do lijstje voor de komende weken.
Mijn post van vandaag zal een groot deel uitleg zijn, dus lees lekker door! Misschien besluit je wel mee te doen?!
Zoals ik al eens eerder heb gezegd, Stash Busting is iets heel noodzakelijks voor mij dit jaar... I heb zoveel wol en eigenlijk heb ik twee, drie favoriete merken/soorten wol die ik het liefst en dus bijna altijd, gebruik... Dus de rest moet, op, weg en in knuffels verandert worden.

En laat nu net op het Cute and Kaboodle forum op Ravelry de designer, Justyna of Just-in, een topic gestart zijn met dit tot doel!?
Ik zal het allemaal even uitleggen. De uitdaging heet: is it your stash or you. Het wat je dus eigenlijkj doet is kijken wie de controle heeft over de wolvoorraad: de bollen wol of jij.
Dit zijn de regels:

RegelsRules
No. 1. Voor elke bol wol die je gebruikt uit je stash, krijg jij punten. Voor elke bol wol die je aan je voorraad toevoegd krijgt je Stash punten...
No.2. Size matters! Verschillende maten van de bollen zorgen voor meer of minder punten:
tot 50 g - 1 punt
tot 100 g - 2 punten
meer dan 100 g - 3 punten
No. 3. De grootte van je Stash aan het begin van de uitdaging telt niet mee, dus begin wanneer je wilt!
No. 4. Post je score aan het eind van de maand. Dus als je drie 100 grams bollen hebt gebruikt, en twee 50 grams bollen hebt gekocht in een bepaalde maand ziet je score er als volgt uit:
ME: 6 points vs. STASH: 2 points

Hier kun je meedoen (forum is Engelstalig) of houd een oogje op mijn 'tracking post' hier.

Dit is wat ik zo'n beetje weg te werken heb dit jaar:
Oke, we gaan voor eerlijkheid hier... Dit is een oude foto... Ik heb ook nog wat losse zakjes rondslingeren momenteel :o Hoog tijd om maar eens te gaan beginnen met Stash Busting, niet?

Nou, eigenlijk... Deze week was een dramatisch begin voor deze challenge voor mij, dat kan ik je zeggen!

Huidig score:
Stash: 21 vs. Me: 0
Da's een slecht start, om maar het minste te zeggen... Maar niet mijn schuld natuurlijk. De wolwinkel hier in de buurt stopt met een wollijn en de aanbieding op de restjes was 6 voor 5! (Ja, oke. Slap excuus... Ik heb gewoon veel te veel gekocht ;) )
En het wordt nog erger, want ik heb net weer een nieuwe opdracht aangenomen...

Ik heb ook nog geen Stash Busting Projects om te laten zien... Laten we hoop houden voor volgende week.
Maar ik heb natuurlijk wel een goede reden om al mijn mooie nieuwe wolletjes te laten showen :D




Doe je ook mee met SBS? Of het je een ander leuke, creatieve zondagspost en wil je wel een paar extra lezers?
Laat een berichtje met een link achter, en dan kunnen we met elkaar meedoen, mee lezen en een beetje steunen!

Ik hoop jullie volgende week weer terug te zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten