woensdag 1 juli 2015

WIPW: Zomerplannen

Hallo allemaal! Ik ben weer terug! Kun je geloven dat ik bijna 2 maanden niets heb geschreven? School gaat altijd voor, he? Dat riep mijn moeder tenminste altijd... Mijn haaknaalden zijn gelukkig niet zo rustig gebleven als mijn blog!

Sterker nog, ik heb gister nog twee projecten afgerond. En er zijn er nog meer die ik nog niet heb laten zien... Maar dat bewaren we voor een vrijdag!

Voor vandaag dat ik dat ik wat dingen zou laten zien die ik ben begonnen en maak ik mijn zomerplannen!

Als eerste, en natuurlijk het belangrijkst, ik heb mezelf een nieuwe techniek geleerd!


Ik kan nu ook Tunesisch haken! Ja, dit is mijn eerste project. Ja, het heeft veel zwart. Ja, het heeft nog meer kleurwisselingen. En ja, het is een deken. Als je iets doet moet je het goed doen ook, niet? :P
Ik ben al een redelijk stukje verder dan op de foto, maar ik heb geen recentere foto's. Op dit moment heeft mijn werk 12 draden en/of bollen wol er aan hangen en daar komen er nog 8 of 9 bij voor ik klaar ben.
Wees niet bang, ik heb mezelf al afgevraagd of ik wel helemaal goed bij m'n hoofd was en ik denk het wel... Deze bollen wol vroegen er gewoon om om dit project te worden.
Voor september heb ik hier waarschijnlijk geen tijd meer voor, maar ik wilde het graag laten zien.

Deze zomer hoop ik namelijk een andere deken af te krijgen...


Ik heb momenteel iets van 80-85 cm, maar door een kleine aanpassing in de plannen (zeg maar, draai de boel 90 graden) moet ik nog 65 cm door, of zoiets. Ik hoop dat ik het allemaal af krijg voor het weer echt deken-weer is.

Daarnaast hoop ik weer wat te gaan doen met dit project:


Het is sinds vorige zomer blijven liggen, maar ik hoop dat een nieuwe zomer nieuwe kansen brengt. Wat het gaat worden? Geen flauw idee! Deken, kussen, zo'n zit/leefkussen? Daar moet ik maar eens over gaan denken terwijl ik rustig verder haak.

En dan naar de knuffels... Een flink aantal toch wel gemaakt de afgelopen tijd, en die zullen jullie vrijdag zien.
Ik ga een knuffel test-haken voor PatchworkMoos en ik hoop een ander zomerproject-in-winterslaap op te pakken:


Dit is de laatste foto die ik vond van Smaug, in stukjes. Ik moet het maar eens gaan natellen, maar ik denk dat ik enkel een laatste ronde zwart hoef te haken voor de pentagons. Dus dat gaan we deze zomer proberen.

Hopelijk gaat de zomer dan niet zo snel voorbij als dat het normaal gaat, dan wordt het misschien nog wat met mijn plannen.

Geniet van de zomer en (hand)werk lekker door!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten